Famílies amb fills que fan educació compartida reclamen el seu dret d’entrar al Consell Escolar

L’Institut Montserrat Miró els hi nega la participació ja que els seus fills, que també estudien en un centre especial de Barcelona, no estan matriculats al municipi

Les dues famílies montcadenques que tenen fills que fan educació compartida entre l’Institut Montserrat Miró i el centre especial Fàsia Sarrià, continuen la seva lluita per poder formar part del consell escolar del centre educatiu local. Amb ajuda d’Adimir, les famílies demanen flexibilitat als responsables del Montserrat Miró, que els hi han tornat a denegar les seves candidatures argumentant que els alumnes no estan matriculats al seu centre. La normativa actual del Departament d’Ensenyament especifica que l’alumnat que s’escolaritza de manera compartida a causa de les seves necessitats educatives especials, es matricularà al centre en el qual tingui una major permanència. En aquest cas, els dos alumnes, que fan escolaritat compartida des de fa set i nou anys respectivament, estan matriculats al centre d’educació especial Fàsia Sarrià, on passen la major part de la seva jornada escolar, però també fan algunes classes al Miró. A finals de l’any 2010, una de les familiars, Carolina Ibáñez, va interposar una denúncia davant del Síndic de Greuges per solucionar aquesta problemàtica. A l’abril de 2012, el Síndic va emetre una sentència on recomanava, de manera no vinculant, al Departament d’Ensenyament que permetés a les famílies i tutors legals dels infants poder optar a ser representants del Consell Escolar “dels dos centres on estiguin escolaritzats“.

Aquest any s’ha tornat a repetir la situació  i els  pares afectats, que continuen sense poden entrar al Consell Escolar, van enviar una carta al director de l’INS Montserrat Miró, José Diego López, per posar de manifest, segons el seu parer, que se segueixen vulnerant els drets dels menors. “Entenem que la diferència entre matriculació i escolarització es pot fer en termes només formals i mai en detriment de la inclusió i participació d’uns pares en el centre on estudia el seu fill o filla“, s’explica a la carta on també es demana a la direcció del centre que “des de la seva autonomia reconeguda per llei, pal·liï aquesta situació de vulneració de drets d’uns nens amb discapacitat”.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari