Finalitza el taller d’alfabetització per a persones grans

La formació s’ha realitzat en el marc del Pla Comunitari de La Ribera entre abril i juny

Els exercicis de redacció i comprensió lectora van interessar especialment als alumnes
Pla Comunitari La Ribera
Els participants del taller d'alfabetització en acabar la classe

Els alumnes del taller d’alfabetització per a gent gran van cloure aquest dimecres les seves activitats amb un acte d’entrega de diplomes.

L’alumnat va rebre l’acreditació de mans de la regidora d’Integració, Elisabet  González, i del president de l’Assemblea de Creu Roja de Ripollet, Cerdanyola i Montcada i Reixac, Francesc Roset. “L’experiència ha estat molt positiva i la nostra intenció és repetir el taller a partir del setembre si és possible”, va expressar González. “El curs també volia ser una eina relacional, que la gent tingués un motiu per sortir de casa i estigués motivada, ja que moltes de les persones que hi han vingut viuen soles”, va manifestar l’edil. 

Aquest taller, dut a terme per voluntaris de Creu Roja, apropa la lectoescriptura bàsica a persones grans. A través de sessions dinàmiques i participatives, es facilitaven eines per a que sabessin llegir i escriure en castellà, millorant també la seva autonomia i autoestima. D’acord amb aquestes finalitats, la formació lingüística era bàsicament instrumental i se centrava en els nivells inicials de lectura i escriptura.

Amb aquesta proposta, s’ha volgut fomentar la promoció social de les persones i col·lectius del barri, en aquest cas persones grans, i potenciar la participació activa del veïnat en la vida social i cultural de l’entorn mes proper.

Per realitzar un treball el mes individualitzat possible, el grup estava format per un màxim de 15 alumnes i era dinamitzat per dues persones voluntàries, distribuïdes en grups més petits per estimular la participació de l’alumnat.

El material utilitzat ha permès la realització d’exercicis bàsics d’escriptura i comprensió de textos. S’han utilitzat els dictats, la lectura de contes i la realització de fitxes de treball. També, per tal de fomentar un espai participatiu i amè, es demanava l’opinió i gustos dels alumnes per definir la temàtica dels exercicis, per exemple, es feien dictats amb la lletres de cançons que l’alumnat proposava, o altres temàtiques que els poguessin agradar com són la cuina,contes populars, etc.

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari