La implementació de carrils bici a Montcada començarà amb la Ronda de les escoles

El projecte de la xarxa que enllaçarà els equipaments del Pla d’en Coll està en procés de licitació

El procés per dotar Montcada de xarxes de carril bici comença a prendre forma. L’Ajuntament ha licitat el projecte de construcció de la Ronda de les escoles, per un pressupost de 201.770 euros, provinents del Pla Únic d’Obres i Serveis (PUOSC) del 2009, fons que atorga de la Generalitat. L’objectiu d’aquesta iniciativa és enllaçar a través d’un carril bici els equipaments existents i futurs del Pla d’en Coll: el CAP Les Indianes, el pavelló Miquel Poblet, Montcada Aqua, la biblioteca Elisenda de Montcada i el nou institut. La Ronda tindrà una longitud aproximada de 1.100 metres i una amplada variable segons el tram. El projecte complet es pot consultar a l’apartat de gestió del web municipal, www.montcada.cat.

 

L’origen del projecte neix en el si del col·lectiu Montcada en Bici, que va posar damunt la taula fa uns anys un projecte que enllacés els equipaments del Pla d’en Coll a través d’una xarxa que, en un futur, també permetés prolongar-la fins a la resta de barris del municipi. “Vam detectar que la proposta encaixava amb el nostre projecte de crear una xarxa de carrils bici per tot el municipi i per això l’hem tirada endavant”, ha explicat la regidora de Medi Ambient, Eva Gonzalo (PSC). Segons el projecte municipal, el traçat discorrerà pels carrers Pla de Matabous, Castelló, Camí de la Font Freda, Girona, Tarragona, Barcelona, passatge Menorca i carrer d’Alacant. Tots els carrils bicis seran de doble sentit a excepció dels carrers Girona i Tarragona. El projecte preveu l’adopció de tres tipus de vies ciclistes atenent a les característiques dels carrers. Al passatge Menorca hi haurà una zona de circulació en la qual els vianants tindran prioritat en tota la calçada però estarà permès l’ús de la bicicleta. “Tota la xarxa estarà convenientment senyalitzada per facilitar l’accés als punts d’interès de l’entorn més proper i disposarà dels elements de seguretat necessaris”, ha manifestat l’edil.

 

Volíem recuperar la idea del camí escolar, que els infants anessin al col·legi caminant o en bici, com fèiem nosaltres quan érem petits, i aparcar així el cotxe”, ha dit Andrés Julián, membre de Montcada en Bici, col·lectiu que ha rebut amb satisfacció la construcció de la Ronda –el projecte elaborat pel consistori inclou bona part de les seves propostes expressades–. “La Ronda que vam proposar és una de les accions que pensem que es podrien dur a terme per fomentar l’ús de la bicicleta”, ha indicat Julián, qui també considera que caldria comptar amb la complicitat dels centres educatius “per donar difusió i fomentar l’ús del carril”.

 

El col·lectiu, però creu que encara queda molta feina a fer en el procés de donar prioritat als vianants i as ciclistes per sobre dels cotxes. “En obres fetes recentment es podria haver aprofitat per instal·lar carrils bici”, ha indicat un altre membre del grup, Joan Reboreda, en referència a actuacions com la remodelació del carrer Lleida, el pas soterrani de Frederic Mompou o tots els vials nous que s’han fet a Mas Duran. D’altra banda, Montcada en Bici creu que la xarxa ciclable que l’Ajuntament impulsarà amb fons estatals permetrà pacificar l’espai que utilitzen els vianants, els automòbils i els ciclistes. “No només necessitem que ens respectin els cotxes, els vianants també han d’entendre que podem anar per les voreres”, ha destacat Juan Reche, també de Montcada en Bici.

 

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari