L’inspector i les tècniques d’Educació resolen dubtes sobre la preinscripció

A l’acte també es va presentar el calendari provisional de tot el procés que anirà del març al setembre

La preinscripció escolar per a I3 i per a 1r d’ESO per al curs vinent ha generat força expectativa. Ahir dimecres, la sala institucional de la Casa de la Vila es va omplir de gom a gom per resoldre dubtes sobre el procés que tot just comença ara. L’inspector dels Serveis Territorials d’Educació a Montcada, David Parrón, la treballadora social del DAPSI, Merche Caballero i les tècniques d’Educació, Tània Bernal i Núria Ruiz van resoldre els principals dubtes d’interès per a les famílies.

A l’acte es va presentar el calendari de tot el procés, des de les portes obertes dels centres fins a la matriculació final, un període que anirà des de març a setembre. A la xerrada també van intervenir quatre famílies que van exposar la seva experiència d’escolarització d’infants i joves que estudien a centres quatre centres de Montcada i Reixac.

Parrón va assegurar que “el procés té totes les garanties de transparència i es fa en igualtat de condicions”. La regidora d’Educació, Anabel Moreno (Vivim), va recomanar les famílies “visitar el màxim de centres possibles i resoldre tots els dubtes que tinguin. En aquest sentit, l’inspector dels serveis territorials d’Ensenyament al municipi va assegurar que “el 90% dels problemes que sorgeixen en aquesta etapa són de falta de comunicació“. Respecte al nivell competencial dels alumnes de primària que passen a secundària, Parrón va destacar que és “òptim“, i que, per tant, “el fracàs posterior de part de l’alumnat no és d’aprenentatge sinó d’actitud i d’hàbits de treball en l’adolescència”. L’inspector també va voler insistir en la importància de la igualtat d’oportunitats: “La diversitat és una riquesa per a l’alumnat, que garanteix una major qualitat educativa i un poble com Montcada i Reixac no pot permetre que noies i nois sense recursos econòmics es quedin sense estudiar i sense tenir la possibilitat d’un futur”, va afegir.

La treballadora social del DAPSI, Merche Caballero, va emfatitzar que tant les places assignades de forma ordinària com les reservades per a persones amb necessitats educatives especials, tant des del punt de vista de diagnòstic mèdic com les provenen de situacions de risc d’exclusió social “tenen totes les mateixes puntuacions”. Un argument que desmenteix la falsa creença que aquest tipus d’alumnat tenen avantatges sobre els qui opten a places normals.

Calendari

Els centres educatius duran a terme aquest mes de febrer la tradicional jornada de portes obertes per tal que les famílies coneguin les instal·lacions i el projecte pedagògic abans de la preinscripció per al curs 2024-2025, que tindrà lloc del 6 al 20 de març a infantil i primària i del 8 al 20 de març, a secundària. Les tècniques municipals d’Educació Tània Bernal i Núria Ruiz van repassar el calendari

El 17 d’abril es presentarà la llista amb la puntuació provisional, i des d’aquell mateix dia fins al 22 s’obrirà un termini per presentar-hi reclamacions. Del 29 al 31 de maig s’obrirà un període d’ampliació de peticions de centres i el 10 de juny s’exposarà la llista d’assignació i la possible llista d’espera.

La matriculació final es farà del 18 al 26 de juny, i la gestió d’alumnes en espera es tramitarà del 27 de juny al 4 de setembre. Precisament, avui s’ha fet públic que aquest any es retardarà l’inici del curs al 9 de setembre.

Deixa un comentari