‘M’agradaria treballar d’estibador de trens al Port de Barcelona’

El jove, amb TEA, estudia el cicle formatiu de Transport i Logística

Carlos Pérez, en un dels trens exclusius que fotografia
Raúl Martínez

Carlos Pérez Sarante és un jove de 21 anys amb un trastorn de l’espectre autista (TEA). Tot i que aquesta condició no li ha posat la vida fàcil per tenir les mateixes oportunitats que les persones normo típiques, mai no ha renunciat als seus somnis.
La seva gran passió són els trens. “Em pots preguntar el que vulguis sobre aquest tema”, assegura Carlos, qui ha decidit enfocar la seva trajectòria professional cap a l’àmbit ferroviari. Escolaritzat en diferents centres de Montcada amb un currículum adaptat, Carlos estudia, en l’actualitat, el cicle formatiu de grau superior de Transport i Logística a l’INS Estela Ibèrica, a Santa Perpètua de Mogoda. “Quan acabi, m’agradaria treballar d’estibador al Port de Barcelona, però en la vessant del transport ferroviari de mercaderies”, comenta, tot afegint que s’han de tenir il·lusions i projectes en aquesta vida. “M’ho ha ensenyat la meva mare, qui ha lluitat sempre per mi perquè tingués els suports per gaudir d’una vida plena com la resta”.

Carlos té un compte a Instagram amb més d’un miler de seguidors, on comparteix les fotografies que fa de trens exclusius

Trens exclusius

Fa tres anys, el jove va crear un compte a Instagram (Interail_007) per compartir les fotografies que realitza a trens exclusius: “Són combois que, per exemple, fa temps que no circulen o ho fan per una línia no habitual”. Carregat amb la seva càmera, viatja per tot Catalunya i, sovint, també per la resta de la península i França, per capturar a través del seu objectiu aquestes singularitats ferroviàries que ens passen totalment desapercebudes a la resta de viatgers. “Estic en uns xats amb gent interessada en aquest tema on comentem les novetats i ens avisem quan ens assabentem d’algun tren exclusiu”, explica.
D’entre totes les imatges publicades, només n’hi ha una captada al municipi. La va fer el 27 d’abril de l’any passat a l’estació de Montcada Reixac, a la línia R2. “Em va avisar un amic de Figueres. Era la unitat 448, que venia de fer unes proves a l’R11 entre Barcelona i Portbou. Antigament, cobria aquest trajecte juntament amb la 470, però ara les han substituïdes per unes altres més modernes i ràpides”, explica el jove.
En l’actualitat, Carlos té prop de 1.100 seguidors a Instagram. “És una afició bonica”, afirma el jove, tot recordant com anant un dia a Vila-seca va veure la unitat 6017 de l’empresa portuguesa Medway a la topera de l’estació de Tarragona, a punt de sortir cap a València: “És única perquè la companyia va encarregar pintar un mural amb la paraula ‘futuro’. Quina sort vaig tenir!”

Deixa un comentari