Transmetre missatges positius de l’escola millora el rendiment acadèmic

Així ho creu el psicòleg Sergi Sánchez, que va dirigir un taller a l’escola Mas Rampinyo

El psicòleg Sergi Sánchez durant el talle que va fer dijous a l'escola Mas Rampinyo
Sílvia Alquézar

Transmetre missatges positius de l’escola contribueix a millorar el rendiment acadèmic dels infants. Aquesta és una de les recomanacions que va fer el psicòleg Sergi Sánchez durant la primera sessió del taller que la Federació d’Ampa va organitzar aquest dijous a l’escola Mas Rampinyo en el marc de l’Escola de Mares i Pares. “Si parlem malament del professor davant dels fills, li fem perdre autoritat”, va dir el formador, qui també va aconsellar als assistents mostrar interès pels treballs i activitats dels infants i participar de la vida del centre. Durant la xerrada sobre com contribuir a l’èxit educatiu dels fills, Sánchez va insistir en la importància de despertar la curiositat per aprendre entre els petits i de fer sentir il·lusió per l’escola, parlant amb freqüència del que fan o el que els ha passat. “L’important no és preguntar, sinó demostrar interès i dedicar-los atenció exclusiva en alguns moments del dia”, va indicar Sánchez, qui també va remarcar que és fonamental valorar l’esforç i no només el resultat. “Tots aquestes pautes han de ser pluja fina que cada dia va regant el nostre fill i, sense adonar-se, anirà calant”, va explicar el psicòleg, qui també va apuntar que una manera per contribuir a l’èxit escolar és donar responsabilitats a casa. La segona sessió del taller tindrà lloc el dia 16 d’abril, a l’escola Mas Rampinyo (18h).

Seccions:

Deixa un comentari