Una quinzena de comerciants locals s’interessa pel nou codi de consum de Catalunya

Salut Pública i Consum posarà en marxa en breu una nova campanya sobre joguines

El tècnic de la Diputació Santiago Vicente, en primer terme, durant la xerrada

Tots els establiments comercials han de disposar de fulls de reclamació, els preus de venda al públic i els horaris han de ser visibles i la senyalització i els cartells d’informació general han d’estar redactats almenys en català. Aquests són alguns dels requisits mínims exigibles als comerços que ha explicat aquest dilluns, 27 de juny, a la Casa de la Vila el cap de la unitat de control i disciplina de mercat de la Diputació de Barcelona, Santiago Vicente, durant una xerrada organitzada per les regidories de Salut Pública i Consum i Comerç, que ha comptat amb la presència de la regidora de Salut, M. Carmen González (CiU).

Un dels punts que més debat ja aixecat ha estat el relacionat amb els horaris comercials, ja que els assistents han preguntat si algunes botigues poden obrir tots els dies de la setmana i durant 12 hores. “L’horari dels comerços d’alimentació de menys de 150 m2 és il·limitat, segons la normativa actual”, ha apuntat Vicente. Com a norma general, els comerços poden obrir de 7 a 22h, de dilluns a diumenge, durant un màxim de 12 hores, a més de 8 festius i diumenges durant l’any que regula la Generalitat, però hi ha excepcions; entre d’altres, els forns i pastisseries, les botigues de venda de premsa o els gasolineres. “Si un botiguer considera que li estan fent competència deslleial ho pot denunciar”, ha recomanat el tècnic de la Diputació.

Vicente també ha indicat als assistents que les botigues han de mostrar que disposen de fulls de reclamació i que sempre “la recomanació és donar-li a qui el demana, encara que no hagi comprat res”. És una infracció no disposar-ne, negar la seva distribució, donar un full de suggeriments en comptes de l’oficial de reclamacions i no tenir-ne el cartell anunciador.

Aquesta xerrada forma part de les accions de Salut Pública i Consum sobre normatives. En breu, el departament, en col·laboració amb la Diputació, engegarà una campanya de control dels establiments que vénen joguines, sobre si estan ben etiquetades i política de preus, entre d’altres. Per la seva banda, una vintena d’agents de la Policia Local de Montcada i Reixac va participar el 20 de juny en una sessió sobre els requisits que han de complir els establiments comercials en matèria de consum, organitzada per la Diputació de Barcelona. Els objectius d’aquesta formació eren facilitar la informació necessària per poder col·laborar amb el servei de Salut Pública i Consum i obtenir més dades per detectar possibles irregularitats relacionades amb la informació i el material a la que tenen dret els consumidors. A la sessió es va parlar, entre d’altres, dels fulls oficials de reclamació, els horaris comercials, els tiquets i les factures i els drets lingüístics.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari