Adif adjudica a l’empresa Idom el projecte de soterrament de la línia de tren de França

La tuneladora que es farà servir per a les obres de la Línia d’Alta Velocitat també s’utilitzarà en el soterrament del tren de França

El coordinador de l’empresa Adif a Catalunya, Jordi Prat, va confirmar la setmana passada en una reunió amb representants de l’Ajuntament i de la Plataforma Tracte Just que, a data 25 de setembre, el Ministeri de Foment va adjudicar a l’empresa Idom els nous projectes bàsic, executiu i d’alternatives sobre el soterrament de la línia de tren de França al seu pas per Montcada, des del carrer Carril, a Can Sant Joan, fins al camp de futbol de la Font Freda. Idom és la mateixa firma que va redactar el primer projecte de soterrament, quan l’objectiu de Foment era cobrir la línia des de Can Sant Joan fins al col·legi Reixac, al centre. Les obres de la Línia d’Alta Velocitat estan íntimament relacionades amb el soterrament del tren de França. L’Ajuntament donarà la llicència d’obres a Adif una vegada signi amb Foment i la Generalitat el conveni que detalla les condicions en què es farà l’actuació. Foment va encarregar a Idom el projecte de soterrament de la línia de França al gener passat, però no estava adjudicat, dos conceptes que en l’administració corresponen a processos diferents. El portaveu de la Plataforma Tracte Just, Jaume Relat, ha assegurat que “Foment ha acceptat les aportacions que s’han fet des de Montcada a l’esborrany del conveni que han de signar el Consistori, la Generalitat i el Ministeri sobre les obres de la Línia d’Alta Velocitat”. Aquest acord inclou, entre d’altres, un punt que vincula aquesta actuació amb el soterrament de la línia de tren de França. Relat considera que després de la reunió de la setmana passada, tot va per bon camí. A la reunió amb Adif es va avançar que la tuneladora que es farà servir per a les obres de la Línia d’Alta Velocitat, que a hores d’ara està a Alemanya, també s’utilitzarà en el soterrament del tren de França. Una vegada adjudicada la redacció del projecte de soterrament total, l’empresa Idom disposa de 28 mesos com a màxim per elaborar el pla, que també ha d’incorporar un estudi d’impacte ambiental. La redacció del projecte té un cost proper al milió i mig d’euros.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari