Adif adjudica la redacció de l’estudi i dels projectes per remodelar de l’estació de Montcada-Bifurcació

La instal·lació és un dels nuclis estratègics de la xarxa de Rodalies al nord de Barcelona

Imatge de l'estació de Montcada Bifurcació
Arxiu/ Santi Romero
L’home està ferit de diversa consideració absorvit per passejar arran d'un tren que circulava en sentit Cerdanyola

Adif ha adjudicat el contracte per a la redacció de l'estudi d'alternatives i dels projectes bàsic i de construcció de la remodelació de l'estació de Montcada-Bifurcació a una unió temporal d’empreses per un import de 745.000 euros i un termini d'execució de 12 mesos.
Montcada-Bifurcació és un enclavament estratègic de la xarxa de Rodalies al nord de Barcelona i la instal·lació que ofereix millors i majors condicions d'operativitat de cara a futurs escenaris d'explotació. L'objectiu d’Adif amb l’estudi que acaba d’adjudicar, és determinar l'alternativa més eficient per millorar la funcionalitat de l’estació, incloent la implantació de quàdruple via. El nou disseny permetrà millorar l'estacionament de el material rodant de rodalies disposant d'un feix de 8 vies.
A més, s'adequarà la configuració de les andanes, passant de quatre a tres amb majors dimensions d'amplada i alçada respecte a la cota de carril per tal d'augmentar els seus nivells d'accessibilitat i seguretat. Aquesta actuació dona resposta a una de les demandes que fa anys lideren l’Ajuntament de Montcada i Reixac i l’AV Can Sant Joan, ja que l’estació no està adaptada per a viatgers amb mobilitat reduïda.

 

 

Nova variant

D’altra banda, Adif també ha adjudicat la redacció del projecte de construcció de la variant de Vallbona i Bifurcació Aigües que preveu la construcció d'una tercera via en superfície i un pas a diferent nivell, el que millorarà la connexió ferroviària entre les estacions de Montcada Bifurcació i la Sagrera. Segons ha assenyalat l’Administrador d’Infraestructures, l’actuació permetrà la circulació de les línies R3 o R4 de Rodalies de Catalunya pel túnel urbà de Passeig de Gràcia, minimitzant l'afectació a la línia Barcelona-Portbou, per la qual passen, entre altres serveis, l’R2 i R11. El contracte s'ha adjudicat a una Unió Temporal d'Empreses per un import de 714.000 i un termini d'execució de 6 mesos.
El futur traçat anirà en paral·lel i pel seu marge oest –costat esquerre en sentit nord– al corredor de la Línia d'Alta Velocitat (LAV). L'actuació del projecte constructiu s'emmarca dins de l'àrea metropolitana de Barcelona, des del Nus de la Trinitat fins a Vallbona i les vies d'accés a l'estació de Montcada Bifurcació i es coordinarà amb els elaborats per al soterrament de l’R2 al seu pas per la localitat.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari