Els dos passos a nivell del centre tindran accessos segregats per a vianants i per a vehicles

La PTJST valora positivament el projecte presentat per Adif, tot i que demana més celeritat en la tramitació de les obres perquè comencin el més aviat possible

Reunió de la Taula del Soterrament aquest matí a l' Alcaldia
Premsa/Ajuntament

La Taula del soterrament, formada pels portaveus dels grups municipals, tècnics municipals i la Plataforma Tracte Just Soterrament Total (PTJST), ha fet aquest matí la seva reunió mensual. Els representants de l'equip de govern ha explicat el projecte que ha presentat Adif per remodelar els dos passos a nivell de la línia R2 –ubicats als carrers Bogatell i Pasqual–, que suposarà la creació de zones de pas separades per a vianants i per a vehicles. Les obres, pressupostades en 90.000 euros, podrien estar enllestides a final d'aquest any o principi de 2019. La PTJST ha valorat positivament el projecte, però ha demanat més celeritat en la tramitació de les obres perquè comencin el més aviat possible. A la reunió també s'ha informat que, a final d'any, el gestor ferroviari té previst renovar totes les tanques d'aquesta línia de tren, des del Rec Comtal fins a l’estació Montcada i Reixac, amb l'objectiu de millorar la seguretat.

L'alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), i el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), han anunciat que el proper dimarts, 30 de gener, es tornarà a reunir al consistori la comissió del soterrament de la R2 després que Adif hagi adjudicat, aquest mateix mes, la redacció de l'estudi informatiu i dels projectes bàsic i constructiu del soterrament de la línia de França al municipi. Campos ha afirmat que "ara s'ha fixat el cronograma de la redacció dels projectes però a la propera reunió esperem que es detallin els terminis d'execució de l'obra". Sánchez ha explicat el projecte de remodelació de l'estació de Mas Rampinyo (R3) presentat per  Renfe i Adif, que preveu l'ampliació de les andanes, la construcció d'un pas inferior per als usuaris adaptat amb ascensors, l'accés únic a l'estació pel costat Barcelona i el tancament perimetral de tota l'estació. Sánchez també ha valorat positivament que "Adif i Renfe hagin incorporat, en un segon projecte diferenciat, la demanda municipal de fer un pas soterrani al carrer Sant Ignasi que permeti la mobilitat al veïnat dels barris de Mas Duran i Mas Rampinyo, que no estava contemplat en el projecte inicial".

Un altre tema que s'ha abordat són les IV Jornades pel Soterrament, que tindran lloc els dies 6 i 7 de març i que inclouran una taula rodona amb representants de municipis afectats per infraestructures ferroviàries, una exposició, un concert, un còmic i el tradicional homenatge a les víctimes del tren.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari