Endesa afirma que la xarxa elèctrica de Montcada es troba en bon estat

Segons la companyia la causa de les apagades són les connexions irregulars, un problema que ‘va més enllà de la seva tasca com a gestor de la xarxa’

En resposta a laveu.cat, la companyia Endesa afirma que és coneixedora de la problemàtica de Can Sant Joan i que està estudiant solucions per minimitzar les afectacions als veïns. Segons el comunicat de premsa, els talls de llum detectats al desembre en aquest barri no són avaries, sinó el resultat de l’activació dels sistemes de protecció de les instal·lacions en detectar alguna anomalia. Amb aquest terme, la companyia es refereix a connexions irregulars a la xarxa elèctrica que provoquen una sobrecàrrega ja que la instal·lació està dissenyada i dimensionada per als consums regularitzats, és a dir, els clients que tenen contracte.

Davant del problema de les connexions irregulars a la xarxa, la companyia afirma que intenta sectoritzar al màxim els trams de servei per tal d’afectar el mínim de clients quan s’activen els sistemes de protecció per sobrecàrrega. En aquest sentit, assenyala que la solució del problema de l’ús fraudulent de la xarxa 'va més enllà de la seva tasca com a gestor' i requereix la coordinació amb les administracions i els cossos policials. De fet, afirma que ja ha iniciat reunions per abordar la problemàtica a diversos municipis. Precisament, dimecres vinent té previst reunir-se amb representants de l'Ajuntament de Montcada.

Pel que fa a l’estat de la xarxa elèctrica de Montcada, Endesa assegura que es troba en bones condicions, que se’n fa un manteniment regular i que està dimensionada per cobrir la demanda dels clients. Aquestes explicacions no quadren amb el balanç d'incidències que va registrar l'Ajuntament a l'enllumenat públic durant l'any passat, que va superar les 200, ni tampoc amb el que afirmen els veïns afectats pels talls de subministrament.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari