‘Estem treballant intensament en la recerca de noves oportunitats’

Francesc Puig, director de l’antiga fàbrica de Nissan (ara Hub Tech Factory), confia que a l’octubre comencin a arribar projectes

Francesc Puig, enginyer industrial de 53 anys, és el director de la planta del Hub Tech Factory a Montcada, l’antiga Nissan. Exdirector de la fàbrica de Sant Andreu de la Barca, Puig va fer tasques de direcció a la planta de Pla d’en Coll des del 2018 fins al seu tancament, el 2021. El pròxim 23 de març, farà un any que ell i el seu equip van assumir el repte de reactivar la producció i recol·locar extreballadors de Nissan. De moment, s’hi han incorporat 35 persones per fer tasques de manteniment i enginyeria. La resta, al voltant de 270, estan fent cursos de formació remunerats mentre no arriben els nous projectes. Puig creu fermament en les possibilitats de la planta de fer-se un lloc en el món de l’automoció, posant al servei del teixit industrial el seu bagatge tecnològic i professional.

Ha passat gairebé un any i la fàbrica encara no ha començat la producció. Entre els extreballadors hi ha un cert neguit perquè a l’octubre s’acaben els contractes de formació. Quin és el missatge que vol transmetre?

Puc assegurar que estem treballant intensament en la recerca de noves oportunitats i que no hi ha setmana que no tinguem contactes i reunions amb possibles clients. Som un hub innovador liderat per empreses catalanes, però també som actors nous en el món de l’electromobilitat i necessitem un marge de temps per fer-nos valer i crear un clima de confiança. Confio que a partir de l’octubre, els nostres esforços començaran a donar els seus fruits. No tindrem un superprojecte que ho solucioni tot, però sí aniran arribant diferents projectes de forma gradual.

Estem treballant per poder oferir un servei de fabricació de components per al teixit industrial i, si s’escau, produir vehicles especials, de petit volum i baixes tirades

Què s’ha fet durant tot aquest temps a la planta?

Estem treballant per poder oferir un servei de fabricació de components per al teixit industrial i, si s’escau, produir vehicles especials, de petit volum i baixes tirades. Amb aquest objectiu, estem fent una important remodelació de la planta, fusionant la maquinària provinent de la planta de Sant Andreu de la Barca, especialitzada en la fabricació dels components estructurals del vehicle, amb la de Montcada, dedicada als elements interiors i exteriors de la carrosseria. Tenim clar que com més versàtils i polivalents siguem, més possibilitats tenim d’atraure i diversificar clients.

Hi ha alguna comanda de feina tancada en ferm?

Un dels projectes que ja està assegurat és la fabricació dels components dels vehicles que la marca Ebro produirà a la planta de Zona Franca, basats en els antics models de pick-up Navara NP300 i la furgoneta e-NV200. Però això serà d’aquí a un any i mig, quan comenci la producció, perquè encara s’han de desenvolupar alguns aspectes del projecte. Actualment, estem subministrant peces de recanvi a Nissan com s’estava fent en l’etapa anterior.

Amb quin tipus de clients s’està contactant?

En primera instància, explorem vies de col·laboració amb fabricants d’automoció i proveïdors de primer nivell, tant d’àmbit nacional com internacional. Com a planta de serveis de fabricació de components per a vehicles, la nostra prioritat és aquest sector, però no descartem altres àmbits com el sector energètic. Per exemple, una planta com la nostra podria estar en condicions de fabricar aerogeneradors perquè tenim una alta capacitació tecnològica.

Com a planta de serveis de fabricació de components per a vehicles, la nostra prioritat és aquest sector, però no descartem altres àmbits com el sector energètic

Actualment, hi ha contractades 35 persones a la planta de Montcada, quina feina estan fent?

Una part són operaris que està treballant en la instal·lació dels equips procedents de la planta de Sant Andreu de la Barca i la posada a punt de les línies de producció –algunes aturades des de fa 2 anys. El personal d’oficines es dedica a l’organització del sistema de treball, perquè partíem de zero, i el departament comercial, en coordinació amb enginyeria, treballem en la recerca de nous projectes.

Els contractes de formació han suposat un baló d’oxigen per als extreballadors de Nissan que van deixar de cobrar la prestació el mes passat. Com s’han organitzat aquests cursos?

Hem comptat amb l’ajut de la Generalitat, que sufraga una part dels costos, però ha requerit un gran esforç per part nostra, tant econòmic –estem pagant salaris malgrat no tenir beneficis– com logístic, ja que hem hagut d’adequar diferents espais de la fàbrica com a aules per fer-hi classes teòriques i pràctiques. S’estan impartint tres grans paquets de formació: muntatges mecànics, logística i administració. L’objectiu és incrementar la formació del personal, especialment en l’àmbit del vehicle elèctric, mentre no arrenca la producció.

És optimista sobre el futur de la planta?

Les sensacions que tenim som bones. Entenem la pressió de la massa social, però cal tenir en compte que si no hi hagués hagut tants retards en l’assignació del projecte de reindustrialització, ja estaríem en una altra fase. En tot cas, estem preparats per aprofitar qualsevol oportunitat que aparegui. És una qüestió de temps que tot això tiri endavant.

Etiquetes:

Deixa un comentari