La gestió de la xarxa ciclable de Montcada i Reixac, objecte d’estudi

La Diputació i el Col·legi d’Enginyers de Camins han escollit el municipi per fer una sessió del Curs d’Especialització en Gestió de la Mobilitat Local

Els participants a la sessió, en el moment d'iniciar el recorregut en bicicleta
Rafa Jiménez

Una trentena de tècnics, policies locals i responsables polítics de diferents municipis de la província de Barcelona han participat aquest matí en una de les sessions del IX Curs d'Especialització en Gestió de la Mobilitat Local, organitzat per la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya. La jornada realitzada a Montcada ha estat dedicada a la gestió de la xarxa ciclable i ha estat impartida pel Cap de Serveis Municipals, Juli Mauri. La sessió ha començat amb una part teòrica que s'ha fet a la Sala Institucional de la Casa de la Vila i ha continuat amb una sortida en bicicleta amb un recorregut d'uns 10 quilòmetres per conèixer les actuacions fetes a la xarxa ciclable de Montcada i Reixac, on es constanta, segons les últimes estadístiques, que ha augmentat l'ús de la bicicleta en el dies feiners com a mitjà de transport cap als llocs de treball situats en els polígons industrials.

La sessió ha comptat amb la presència d'una part del govern municipal, entre els que hi havia Jordi Sánchez (ERC), regidor de Via Pública, Serveis Municipals, Transport i Mobilitat, que ha participat a la sortida amb bicicleta per deixar palès que l'ús de la bicicleta trobararà "el suport polític necessari per convertir-se en un mitjà de transport real en la mobilitat del municipi". El regidor de Medi Ambient, Sergio Martín (Círculo Montcada), també ha estat present a la sessió teòrica i s'ha felicitat perquè Montcada hagi estat escollida, per tercer any consecutiu, com a seu d'aquesta jornada. Martín ha reconegut la feina feta per l'anterior govern en el tema de la xarxa ciclable i ha refermat el compromís del tripartit en fer una aposta per la bicicleta en el Pla D'Actuació Municipal (PAM), ampliant la quantitat de carrils bicis i millorant la connexió amb altres municipis per "pacificar la circulació a la ciutat i conscienciar a la gent perquè canviï la seva mentalitat amb el tema del transport".

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari