La Línia d’Alta Velocitat entre Barcelona i Girona es posa en funcionament

La infraestructura s’estrena sense que s’hagi complert el compromís de soterrar de la línia de rodalies de Portbou

Avui s’inaugura oficialment la connexió de Barcelona amb Girona a través de la Línia d’Alta Velocitat (LAV) que passa per Montcada i Reixac a través d’un túnel de prop de 4 quilòmetres travessant el subsòl del nucli urbà. L’AVE arriba a les comarques gironines amb un retard de gairebé 10 anys respecte el termini previst. Per al municipi, el pas de la LAV havia de estar vinculat al soterrament de la línia de rodalies de Portbou, un compromís que va adquirir l’Estat a l’inici de la dècada dels 90, quan es va planificar la infraestructura i que, malgrat haver estat subscrit per diferents governs, finalment no s’ha dut a terme. De fet, l’actual executiu ha ajornat fins al 2024 totes les obres de soterrament previstes arreu de l’Estat. L’alcaldessa, María Elena Pérez (PSC), ha manifestat el seu malestar per no haver estar informats de la fi de les obres i la posada en marxa de la infraestructura i ha dit que “el govern seguirà reclamant el soterrament de la línia convencional”.

 

La construcció del túnel de la línia en el tram que passa per la localitat es van iniciar a principi del 2008 i s’han allargat prop de 3 anys. Aquest estiu passat es van acabar de muntar les vies i al novembre les obres es van donar per acabades. D’aleshores ençà s’han fet proves de circulació prèvies a l’obertura de la infraestructura. Malgrat que la línia es posa en marxa avui, encara resta pendent la construcció del pou de ventilació que s’ha de construir a l’aparcament del CAP de la plaça Lluís Companys.

Seccions:

Deixa un comentari