Millora de l’accés al pàrquing de l’avinguda de la Unitat

L’actuació l’ha realitzat conjuntaments operaris de la Brigada Municipal i de l’empresa Edifser

Les obres a la zona d'aparcament de l'avinguda de la Unitat estan a punt de finalitzar
Premsa Ajuntament

Operaris de la Brigada Municipal i de l’empresa Edifser estan duent a terme una actuació per millorar l’accés a la zona d’aparcament de terra situada a l’avinguda de la Unitat. L’obra consisteix a habilitar l’entrada al pàrquing per l’avinguda de la Unitat i no pel pas de vianants del carrer Elionor com es feia fins ara. També s’ha fet un estretament de la calçada a la intersecció dels dos carrers que millorarà el trànsit viari i garantirà la seguretat dels vianants en aquest punt.

 

Aquesta intervenció s’ha realitzat d’acord amb la diagnosi del Pla Local de Seguretat Viària (PLSV) 2011-2014, que preveu la millora de cruïlles, interseccions i punts on hi ha sensació d’inseguretat, i que es detallava en el marc d’un conveni de col·laboració signat el 2010 entre el Servei Català de Trànsit i el consistori montcadenc. La presidenta de l’Àrea Interna, M. Carmen Porro (PSC), ha afirmat que “la finalitat d’aquest Pla és millorar els punts conflictius a nivell de sinistralitat del trànsit a la ciutat, definir l’espai públic i el sistema viari i reduir l’accidentabilitat”. Porro ha afegit que “la realització d’algunes d’aquestes intervencions no suposa un gran cost econòmic per al consistori i sí una gran millora per a la seguretat viària”.

 

El PLSV incorpora un estudi sobre la distribució dels accidents amb víctimes a Montcada i Reixac, que analitza l’evolució dels nivells de sinistralitat del municipi i aporta propostes per als trams i punts de concentració d’accidents i entorns insegurs. Dels resultats d’aquest estudi, realitzat amb dades recollides entre els anys 2006 i 2009, es desprenia algunes conclusions com l’increment notable de la població i del parc de vehicles, que la tipologia d’accident més freqüent al municipi era la col·lisió frontolateral, que els turismes representaven el 50% dels vehicles implicats en accidents i que hi havia un important percentatge d’accidents que s’havien produït en interseccions.

 

El Pla determina un seguit de punts on es concentraven els accidents de trànsit al municipi. En algunes d’aquestes cruïlles o zones insegures ja s’ha actuat com a la rambla de Països Catalans amb Francesc Layret o ara aquesta intervenció a l’avinguda de la Unitat amb Elionor. El Pla també te previst actuar a les interseccions de l’ avinguda de la Unitat amb el pont de la Mina, la connexió del carrer Mossèn Joaquim Castellví amb el pont de La Salle i la rambla dels Països Catalans (ja contemplat en el projecte d’ampliació de voreres de Joaquim Castellví), i l’avinguda de la Unitat amb el carrer Font (ja previst en la urbanització del carrer Bifurcació).

 

 

 

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari