Quin servei oferirà l’ODE?
L’atenció es farà de forma presencial, telefònica i telemàtica
Els seus objectius seran: garantir a la ciutadania a l’accés als subministraments energètics bàsics; informar sobre com reduir el consum energètic de les persones usuàries; contribuir a la reducció de les emissions CO2; impulsar programes d'eficiència energètica; informar sobre els ajuts per a la rehabilitació energètica, i potenciar les energies renovables.
Els principals destinataris seran persones a títol particular, prioritzant els casos derivats des de Serveis Socials. L'atenció a comerços i indústries, de moment, no es farà. Qualsevol veí que vulgui fer consultes per estalviar consums només haurà d'enviar una factura juntament amb el DNI escanejat. El tècnic responsable de l'ODE analitzarà els hàbits de cada llar i elaborarà un informe recomanant mesures sense cost o amb baix cost per aconseguir una reducció del rebut, entre les quals, hi haurà des de com fer un ús eficient dels electrodomèstics fins a com optimitzar les potències.
També es facilitarà informació sobre els ajuts que tant l'Ajuntament com altres administracions atorguen a les persones o comunitats que opten per energies sostenibles, com ara la solar.