El caos aeri amarga les vacances als usuaris

Afectats que viuen o treballen a Montcada han explicat el seu testimoni a www.laveu.cat

Els aeroports de l’Estat espanyol han tornat a la normalitat després del caos que han viscut aquests dies arran la vaga encoberta duta a terme pels controladors aeris. Ara ha començat el procés per demanar indemnitzacions i de calcular les pèrdues que el conflicte suposarà per a les companyies aèries i al sector del turisme, però el que no es pagarà amb diners serà la decepció i el sentiment d’indignació dels més de 300.000 usuaris afectats, alguns per no haver pogut viatjar i d’altres per fer-ho amb retard o bé amb transports alternatius. A Montcada, un cas greu l’han viscut en Juli Guiu i la Neus Abril, que van anar de vacances a Londres a final de novembre i havien de tornar el dia 1. A causa d’una nevada a Anglaterra, l’aeroport on havien d’agafar l’avió, Gatwick, va romandre tancat fins al dia 3, divendres. Allà, aquests dos montcadencs es van trobar gent que portava des del dilluns 29 de novembre.

 

El dia previst per tornar a Barcelona, es troben amb la notícia que els controladors aeris espanyols han abandonat el seu lloc de feina, al·legant malaltia. “Estem fent càmping a l’aeroport amb un munt de companys espanyols i catalans (…). Molts dels quals porten gairebé una setmana tancats a l’aeroport són tractats com a morralla per part d’alguns dels treballadors de l’aeroport, per sort no és el nostre cas. Cap autoritat ni representant del govern espanyol ha fet acte de presència. Una pila de gent hem comprat un altre bitllet per poder tornar a Catalunya via Montpelier. Tot aquest tema és indignant i insuportable”, han explicat aquests dos veïns en un escrit que han fet arribar a www.laveu.cat. “Molts ja no tenen diners per poder comprar begudes o dinar (…) com a usuaris sembla una vergonya inimaginable que s’ha convertit en un malson (…) gent per terra de l’aeroport abrigats amb mantes, desesperada per la impotència i un optimisme que s’encomana quan hi ha bones notícies per a algú”, continua. En Juli i la Neus van poder tornar a Montcada diumenge, 5 de desembre.

 

L’Eva Romero i el Luis Pérez, veïns del centre, marxaven a Madrid divendres a la tarda quan, a mig camí cap a l’aeroport d’El Prat, es van assabentar que l’espai aeri de Barajas i les Illes Balears estava tancat. En arribar a Barcelona i trobar-se amb el grup d’amics amb el que viatjaven, van esperar més de tres hores per esbrinar si el seu vol, d’Spanair, sortiria o no. “En comprovar que el vol no sortiria vam decidir tornar a casa, abans, però vam mirar d’agafar un cotxe de lloguer a un AVE, però era massa car”, explica l’Eva, qui a partir d’aquesta setmana reclamarà els diners del vol: “No ho hem intentat fer abans perquè les línies de telèfon estarien col·lapsades”. Els altres companys del Luis i l’Eva van tornar divendres a dormir a casa i dissabte al matí van agafar un cotxe particular per arribar a la capital espanyola, perquè tenien comprades les entrades per veure el partit de futbol del Reial Madrid contra el València, al Bernabéu. També reclamaran els diners del vol perdut.

 

En Jordi Català, que treballa a l’Ajuntament, des de l’agost tenia comprat el bitllet per anar a Venècia amb la companyia Ryanair, volant fins a l’aeroport de Treviso des d’El Prat. L’avió havia de sortir dissabte, dia 4, a les 8.30h i a les 5h va consultar Internet i va comprovar que el vol estava cancel·lat. “Reclamaré els diners com tothom, però el que no em compensaran serà la indignació que tinc davant no haver pogut fer unes vacances tan maques com tenia previst, no hi ha dret”, explica. Casos com els de la Neus, el Juli, l’Eva, el Luis i en Jordi són similars als de milers i milers d’usuaris que han vist com s’esvaïen les seves il·lusions en aquest pont de la Constitució.

Seccions:

Deixa un comentari