El Dia del Consumidor es dedica a la telefonia fixa i mòbil

Aquests àmbits generen la majoria de reclamacions a l’OMIC

Amb motiu del Dia del Consumidor, que es commemora avui, 15 de març, la Regidoria de Salut Pública i Consum vol centrar la jornada en la telefonia fixa i mòbil, donat que aquest àmbit és un dels que més reclamacions provoca cada anys a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). L’Ajuntament ha editat un tríptic informatiu sobre aquest àmbit, que es distribuirà als equipaments municipals i establiments comercials com farmàcies i forns de pa. Una de les recomanacions principals als usuaris és que es contracti un servei realment necessari i es tingui clar el preu total de les quotes, la permanència i el nivell de qualitat que es contracta. En el cas de la contractació per telèfon o a través de comercials que fan el porta a porta, els usuaris tenen set dies hàbits per desistir-ne i la publicitat és vinculant, per tant, és recomanable conservar-la. Si en la venda s’inclou un aparell de telefonia, aquest té dos anys de garantia.

 

Mentre s’està gaudint del servei, entre d’altres drets, el client pot demanar gratuïtament una còpia del contracte escrit, la tarifació s’haurà de comptabilitzar per segons i és possible demanar la desconnexió dels serveis telefònics de tarifació addicional –els que comencen per 803, 806 o 807– i dels missatges denominats Premium. D’altra banda, l’usuari té dret a donar-se de baixa del servei en qualsevol moment i el contracte signat prèviament ha de preveure el procediment per fer-ho. Quan la baixa la desvinculació prové d’un canvi de companyia, la baixa és efectiva en el moment que l’altra empresa efectua l’alta. De tota manera, l’usuari ha de comprovar que s’hagi esgotat el termini de permanència perquè la companyia no penalitzi econòmicament.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari