Una trentena de joves ha iniciat les estades formatives a empreses

El programa vol motivar els alumnes amb problemes per acabar l’ESO perquè continuïn formant-se

Asmae Ouhna és una alumna de l’institut la Ribera que s’ha incorporat aquest curs al Dispositiu Local de Transició Escola Treball (Diltet), un programa promogut des de la Regidoria d’Educació per motivar els joves que tenen problemes per acabar l’ESO a seguir formant-se. L’Asmae compagina les seves classes al centre educatiu amb una estada formativa a la cuina del restaurant que Condis té a la seva planta del Pla d’en Coll. També ha acabat un taller de soldadura i aviat en començarà un altre sobre primers auxilis. “L’objectiu és motivar un perfil d’alumnat etiquetat com a fracassat escolar però que, en realitat, són joves que poden ser molt vàlids en altres àmbits fora del centre educatiu”, ha indicat l’agent d’acompanyament dels alumnes, Xavier Jané. 

Aquest curs, el Diltet compta amb la participació de 34 joves dels quatre instituts del municipi i hi ha un total de 47 empreses de  la ciutat que acullen els inscrits al programa. La iniciativa es va posar en marxa al 2006 quan des de l’Ajuntament es va detectar que hi havia un 31’20% de fracàs escolar al municipi. Després de cinc anys, el consistori fa una valoració molt positiva del projecte perquè ha contribuït a reduir la taxa d’abandonaments fins al 24%.

D’altra banda, Montcada Comunicació, en col·laboració amb la Regidoria d’Educació, ha començat a elaborar un reportatge sobre el Diltet centrant-se en el cas de quatre joves que actualment estan fent estades formatives a diferents empreses de la ciutat. Asmae Ounha –institut La Ribera–, Léster Escrigas –La Salle–, Rubén Robles –Montserrat Miró– i Adrià Pardo –La Ferreria– són els quatre protagonistes d’una història que vol donar una visió esperançadora de futur per a uns joves desmotivats amb els estudis i, en alguns casos, amb motxilles que van carregades amb alguna cosa més que llibres. El vídeo es presentarà públicament en el decurs de l’acte de reconeixement als participants en el projecte, a final de curs. El reportatge també s’utilitzarà com a eina divulgativa d’un projecte en què l’Ajuntament de Montcada i Reixac ha estat pioner.

Seccions:

Deixa un comentari