El Ministeri de Transports adjudica a Ferrovial les obres del soterrament per 540 milions d’euros

Adif també ha aprovat la remodelació de l’estació de Montcada-Bifurcació per 30,2 milions

Ferrovial, en consorci amb Comsa i FCC, serà la constructora encarregada d’executar el soterrament de l’R2 i la futura estació de Montcada i Reixac. L’Estat ha adjudicat aquest dimarts el projecte per valor de 540 milions d’euros, convertint-se en l’obra pública més important de l’any.

L’alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea (PSC), ha celebrat una notícia que s’ha fet esperar des del 14 de juliol, quan la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va anunciar en la seva visita al municipi, que les obres s’adjudicarien en dues setmanes. “Ara sí podem dir que el soterrament de l’R2 el tenim a tocar“, ha manifestat aquest matí l’edil a La Veu, tot afegint “després de 40 anys, per fi s’han adjudicat les obres i ha estat gràcies a la feina feta per la ciutadania, els grups polítics i la Plataforma”.

Egea ha posat de relleu la gran transformació que significarà aquesta intervenció per a la ciutat. “Suposarà –ha dit– l’eliminació dels dos passos a nivell, augmentant la seguretat per a vianants i vehicles, a més de facilitar la integració entre diferents barris”. 

L’alcalde ha celebrat la notícia en declaracions a La Veu
Laura Grau

De moment, el consistori no disposa d’informació sobre el calendari previst per a l’execució del projecte. “Esperem que a inici d’any ja puguem comptar amb la planificació de les obres”, ha manifestat l’alcalde.

Ara sí podem dir que el soterrament de l’R2 el tenim a tocar i ha estat gràcies a la feina feta per la ciutadania, els grups polítics i la Plataforma

Bartolo Egea, alcalde

L’obra inclourà la construcció d’un túnel de 4 quilòmetres, la construcció d’una tercera via per ampliar la capacitat del sistema ferroviari i la construcció d’una nova estació soterrània que substituirà l’actual.

La notícia, però, ja es va filtrar el 19 de setembre, i sis dies més tard es va fer públic que l’empresa que assessora Adif havia conclòs que Ferrovial era la millor oferta qualitat-preu i descartava la resta per ‘temeràries’

Deixa un comentari