Territori estudiarà la viabilitat del túnel ferroviari sota el Turó de l’R4

L’anunci ha rebut l’oposició frontal de l’alcalde qui ha assegurat que ‘Montcada i Reixac no admetrà cap més agressió al territori’

El Pla de Rodalies preveu la construcció d'un túnel sota el Turó per reduir el temps de viatge entre el Vallès i Barcelona
Rodalies

El Govern analitzarà la millora de la connectivitat ferroviària entre el Vallès i Barcelona a través d’un possible túnel de Montcada sota el Turó. La infraestructura enllaçaria directament les estacions de Cerdanyola i Torre del Baró, per incrementar les freqüències de pas de les línies R4 i R7 i reduir el temps de viatge entre Manresa, Terrassa i Sabadell amb la ciutat comtal.

L’anunci del Departament de Territori ha rebut l’oposició frontal de l’alcalde, Bartolo Egea, qui en nom del govern tripartit, ha assegurat que “Montcada i Reixac no admetrà cap més agressió al territori“. Egea s’ha mostrat “sorprès i estranyat” perquè des de la Generalitat no s’ha comunicat oficialment al consistori. En la mateixa línia s’ha pronunciat el president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela (PSC), qui ha recordat que el municipi sempre ha rebutjat la proposta perquè suposaria una pèrdua de freqüència de pas de trens pel municipi en aquestes dues línies. Tot i que la infraestructura havia estat recollida al Pla de Rodalies i al Pla de Mobilitat del Vallès, la Generalitat no havia reconegut que analitzarà la seva viabilitat fins ara.

La Generalitat també estudia ampliar la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pel corredor d’Horta per millorar la connectivitat del sector del Parc de l’Alba i l’UAB amb el Barcelonès Nord.

Deixa un comentari