Rodalies estudiarà un enllaç directe entre Sabadell i Granollers que alliberaria del transbord a Montcada

El Ministeri de Transports anuncia la licitació de l’estudi informatiu de la per enllaçar el Vallès Oriental i l’Occidental

Els usuaris de l'R2 nord fan transbord a l'estació de Montcada-Manresa en direcció a Sabadell-Terrassa

Els milers de passatges que fan transbord cada dia entre les estacions de l‘R4 i l’R2 per connectar la línia del Vallès Oriental amb la del Vallès Occidental podrien deixar de travessar Montcada. El Ministeri de Transports estudiarà la possibilitat d’un trajecte ferroviari directe entre Granollers i Sabadell.

L’Estat espanyol ha anunciat la licitació de l’estudi informatiu de la nova connexió ferroviària de Rodalies per valor de més de 900.000 euros. Aquesta actuació, que tindrà un termini d’execució de 30 mesos, està inclosa al Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030 i podria fer viable el recorregut entre els dos vallesos, estalviant-se haver de baixar a Montcada-Manresa (R4) i travessar el carrer Major per enllaçar amb l’R2 nord direcció Granollers-Sant Celoni, i viceversa.

L’estudi analitzarà la possibilitat i les alternatives tècniques que es puguin plantejar per establir una nova connexió de Rodalies entre les línies R4 (Barcelona-Sabadell-Terrassa) i R8 (Papiol-Mollet). L’estudi informatiu servirà de base per als processos d’informació pública i oficial establerts en la legislació ferroviària i ambiental. A més, també inclourà la redacció d’un estudi de viabilitat de l’actuació. El contracte inclourà la prestació de serveis d’enginyeria per als tràmits d’informació pública i oficial, anàlisis d’al·legacions i, si cal, de la declaració d’impacte ambiental. Segons el ministeri, l’actuació preveu donar resposta “a la demanda creixent de la xarxa de Rodalies de Catalunya fins al 2030″.

Deixa un comentari