La línia R3 de Rodalies estarà tallada més de tres mesos per les obres de desdoblament entre Parets i La Garriga

Els usuaris de la línia que facin el recorregut en sentit nord des de les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada-Ripollet han de fer transbort a través de del servei d’autobusos que Rodalies ha habilitat

Imatge de l'estació de Montcada Bifurcació des d'una de les andanes
Laura Grau

La línia R3 de Rodalies està des d’ahir i fins a finals del mes de gener per les obres de desdoblament que s’estan fent entre Parets del Vallès i La Garriga. Els usuaris de la línia que facin el recorregut en sentit nord des de les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada-Ripollet han de fer transbort a través de del servei d’autobusos que Rodalies ha habilitat per cobrir el tram sense servei ferroviars. A l’estiu de l’any que vinent, la línia es tornarà a tallar i serà una interrupció de la circulació de més durada que la d’aquesta tardor.

Aquest tram és el primer que està en obres entre Montcada i Vic i les previsions del ministeri de Transports són que a finals del 2025 ja estiguin en funcionament les dues vies entre Parets i La Garriga.

Autobusos per salvar la interrupció

Renfe ha preparat un pla de transport alternatiu per als viatgers afectats per aquest tall que en les primeres setmanes afectarà el recorregut entre Mollet i Figaró i, a partir del mes de novembre, entre Parets i Figaró. Segons fonts del ministeri de Transports, fins al 31 d’octubre hi haurà trens entre l’Hospitalet i Mollet Santa Rosa i entre Figaró i Puigcerdà. El tram sense servei ferroviari es cobrirà amb autobusos. N’hi haurà de directes entre Mollet Santa Rosa i Centelles per salvar el tram tallat, altres que faran les mateixes parades que fa el tren habitualment i també autocars que permetran anar des de La Garriga i des de Centelles fins a Barcelona, fins l’estació de Sagrera-Meridiana, a les hores punta.

A partir del mes de novembre i fins a finals de gener, hi haurà trens entre l’Hospitalet i Parets del Vallès i entre Figaró i Puigcerdà. Per salvar el tram tallat es mantindran els autobusos que, en aquest cas faran aquests recorreguts: n’hi haurà de directes entre Parets del Vallès i Centelles per salvar el tram tallat, altres que faran les mateixes parades que fa el tren habitualment i també autocars que permetran anar des de La Garriga i des de Centelles fins a Barcelona, fins l’estació de Sagrera-Meridiana, a les hores punta.

Els horaris dels trens i els autobusos s’ajustaran perquè els usuaris que hagin de fer transbordament no hagin d’esperar massa. Fonts del ministeri apunten que en totes les poblacions afectades pel tall hi ha també l’opció d’anar a buscar una altra línia de Rodalies, l’R2, que també passa per aquells municipis.

Traçat totalment tancat

Els treballs de desdoblament de la línia R3 entre Parets i La Garriga permetran disposar de dues vies en aquest tram, de manera que hi podran circular més trens i reduir el temps de recorregut. El projecte també inclou el tancament del traçat ferroviari, de manera que serà més difícil que les persones puguin creuar les vies. El tram que es tancarà inclou el pas que van utilitzar els 4 joves que aquest mes de setembre van morir atropellats per un tren a Montmeló.

Deixa un comentari