ECP explica en un comunicat l’intent fallit de pacte amb Vivimir

La formació que encapçala Laura Campos lamenta que el PSC iniciï el mandat en minoria amb Vivimir i la possible entrada al govern del PP

Laura Campos, la nit electoral, amb els seus companys de partit, a la seu d'ECP
Berta Barcons

A poques hores per a la celebració del Ple d’investidura En Comú Podem (ECP), el partit que encapçala la fins ara alcaldessa, Laura Campos, ha fet un comunicat on explica l’intent fallit de pacte amb Vivimir per garantir la continuïtat del govern dels comuns i ERC, amb la incorporació dels dos representants de la candidatura municipalista.

Segons ECP, després d’una primera reunió per discutir els eixos programàtics, ambdós grups es van emplaçar a una segona trobada que ja no es va produir perquè Vivimir va signar el pacte d’investidura amb el PSC “a canvi de presidir una àrea del consistori, una regidoria i un càrrec a l’Àrea Metropolitana”. Els comuns afegeixen que en aquest acord també hi és el Partit Popular que entraria al govern passades les eleccions generals.

“Tindrem un alcalde en minoria que empatarà en vots amb la suma d’ERC i de la nostra formació; un govern que només podrà caminar amb els vots del PP, encara que ara ho negui”, afirmen els comuns. En el mateix comunicat, ECP assegura ser l’únic partit a qui el PSC no ha trucat per negociar un possible pacte i lamenta que no s’hagi seguit la tradició que la llista més votada faci el primer contacte amb la resta de formacions.

ECP clou el seu escrit amb el compromís de fer una oposició seriosa i argumentada i a seguir treballant pel municipi per fer el seguiment de tots els projectes engegats pel seu govern.