Els candidats d’ERC a Montcada, Cerdanyola i Ripollet expliquen l’estratègia comuna del partit en matèria de mobilitat

Potenciar les xarxes de connexió en transport públic entre les tres poblacions i transformar l’N-150 en avinguda són dos dels principals projectes

El candidat d'ERC a Montcada, Jordi Sánchez, durant la seva intervenció, acompanyant d'esquerra a dreta per la regidora d'ERC a Cerdanyola, Carme Pina; Albert Turon, Marc Sanglas i Roger Bayó
Pilar Abián

Convertir l’N-150 en una avinguda metropolitana, transformar l’entorn del futur hospital Ernest Lluch des d’un punt de vista urbanístic i econòmic i potenciar la xarxa de transport públic per promoure la mobilitat sostenible són algunes de les propostes que comparteixen els candidats d’ERC a Montcada, Cerdanyola i Ripollet –Jordi Sánchez, Albert Turon i Roger Bayó, respectivament– que avui han coincidit en el límit entre els tres municipis per explicar a la premsa els seus plantejaments. I ho han fet acompanyats pel secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, Marc Sanglas, qui ha parlat dels projectes que el govern autonòmic té sobre el territori en la línia de teixir una xarxa de connexions prou potent que faciliti els desplaçaments de forma sostenible.

En aquest sentit, Sanglas ha explicat que ha escrit al Ministeri de Foment per reclamar que es dobli la freqüència de pas de trens per l’R8 –actualment és d’un comboi a l’hora. I també ha parlat de potenciar la creació de parks and raid a prop de les estacions de tren i bus que envolten Barcelona i d’implementar els autobusos a demanda, sistema que es controla a través d’un aplicatiu, als municipis petits amb nuclis dispersos. “Incrementar l’oferta de transport públic reverteix en la millora de la qualitat de vida de la ciutadania”, ha manifestat el secretari de Mobilitat.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, quart per l’esquerra, ha estat rebut pel candidat d’ERC al municipi i regidors i membres del partit al costat de l’N-150 abans de la trobada amb la resta d’alcaldables
Pilar Abián

Els candidats, han celebrat que, des de la seva responsabilitat a la Generalitat, ERC aposti per un nou model d’urbanisme i de país que tingui en compte tot el territori. “Hem de repensar les infraestructures que ens trinxen i transformar-les en xarxes que ens uneixin, com hem fet amb el projecte de l’N-150″, ha assenyalat Sánchez, tot posant en valor el que ja s’ha invertit en aquest vial al tram de Montcada, instal.lant semàfors per pacificar el trànsit, creant voreres i un carril bici. “Això ha de tenir continuïtat cap a Cerdanyola, Ripollet i Barberà”, ha afegit el candidat montcadenc. Abans, però, caldrà que s’urbanitzi l’entorn on ha d’anar l’hospital, pendent d’un canvi de planejament que està duent a terme l’ABM i que, segons Sánchez, podria estar enllestit abans que acabi el mandat, al mes de maig.

‘La transformació de l’N-150 a Montcada ha de ser l’exemple a seguir a Cerdanyola, Ripollet i Barberà’

Jordi Sánchez, candidat d’ERC a Montcada

Turon, per la seva banda, ha parlat de les mancances i oportunitats que té Cerdanyola, tot reclamant la necessitat que el municipi disposi d’un Pla de Mobilitat. També ha posat en valor que la Generalitat hagi projectat un park and ride a prop de l’estació de la UAB. Mentre que el candidat d’ERC a Ripollet, Roger Bayó, ha reclamat inversions per al seu municipi, que no disposa de cap estació de tren ni de bones connexions en transport públic per facilitar els desplaçaments a d’altres poblacions de la comarca.

Deixa un comentari