Quatre consorcis d’empreses opten a fer les obres del soterrament de l’R2

El projecte és, per la seva quantia, un dels més importants que ha licitat Adif en els darrers 10 anys

Vista de la línia R2 a l'alçada del pas a nivell del carrer Pasqual
Arxiu/Pilar Abián

Adif ha rebut l’oferta de quatre consorcis d’empreses per fer les obres del soterrament de l’R2 al seu pas per Montcada i Reixac, actuació que inclou també la construcció de la nova estació. Es tracta del contracte individual més important licitat per Adif en els darrers 10 anys, amb un preu de sortida de 513,3 milions més IVA.

Segons ha publicat el diari econòmic Expasión durant el període de licitació, que ja ha finalitzat, s’han presentat quatre candidatures amb presència de grans constructores nacionals. Una és la formada per Vías (ACS), Azvi, Copisa e Infesa (CRC); ACS també apareix, a través de Dragados, a la proposta conjunta amb San José i Copcisa; Sacyr, Acciona, OHLA i Rubau formen un altre dels consorcis, i FCC, Ferrovial i Comsa integren la quarta oferta.

Per a l’alcaldessa, Laura Campos (ECP), és una gran notícia per al municipi: “El soterrament de l’R2 ha entrat a la recta final abans d’iniciar les obres que han de transformar la nostra ciutat”, tot afegint que “mai havíem arribat tan lluny en la història de la reivindicació del soterrament”.

El soterrament de l’R2 ha entrat a la recta final abans d’iniciar les obres que han de transformar la nostra ciutat, mai havíem arribat tan lluny en la història de la reivindicació del soterrament

Laura Campos, alcaldessa de Montcada

La licitació de les obres del soterrament s’ha allargat més del previst, el que ha fet endarrerir el calendari del projecte. Si bé el procediment es va obrir al març de l’any passat, es va haver d’aturar a causa del recurs presentat per la Confederació Nacional de la Construcció (CNC) motivat per la inflació, que va obligar a tornar a refer a l’alça el càlcul del cost econòmic de la intervenció adequant-lo als preus de les matèries primeres amb un increment del 34%.

La inflació ha obligat a incrementar un 34% el preu de sortida de les obres que ha estat finalment de 513,3 milions

Ara que el termini de presentació d’ofertes ja ha finalitzat, Adif haurà d’obrir les pliques i estudiar la documentació, de manera que encara passaran uns mesos abans que es conegui quina de les ofertes és la guanyadora. Si es manté el calendari fixat per l’administració, l’adjudicació de les obres podria estar enllestida entre els mesos de maig i juny.

Reacció de la Plataforma

La notícia s’ha comentat aquest matí en el marc de la reunió mensual que fa la Taula pel Soterrament on estan representats tots els grups municipals, partits polítics i la Plataforma Tracte Just (PTJST). En nom de la Plataforma, Josep M. González, ha mostrat la seva satisfacció per la notícia, tot i que sense abandonar la moderació: “Estem contents perquè s’està complint el cronograma però encara no hem arribat al final, hem d’anar pas a pas”.

Estem contents perquè s’està complint el cronograma però encara no hem arribat al final, hem d’anar pas a pas

Josep M. González, portaveu de la PTJST

D’altra banda, en el si de la Taula pel Soterrament s’ha acordat celebrar els dies 28 i 29 de març les jornades que es fan anualment per informar sobre el projecte i per homenatjar les víctimes del tren. Enguany l’homenatge també servirà per recordar dos dels impulsors de la Plataforma morts recentment, Josep Bacardit i Ramón Bueno.

Deixa un comentari