Adif licita el soterrament de l’R2

L‘adjudicació final de les obres s’enllestirà al juny de 2023

L'adjudicació del concurs podria recaure en Ferrovial
Arxiu/ La Veu de Montcada

Després que el Consell de Ministres autoritzés la despesa econòmica de les obres del soterrament el 5 de desembre, aquest dilluns Adif ha tret a concurs el projecte, que s’adjudicarà en sis mesos. A partir d’aleshores es preveu, si no hi ha imponderables, que les màquines comencin a treballar per eliminar les vies del tren de la línia de França al seu pas pel centre. Rodalies Catalunya i el director del Pla de l’ens, Pere Macías, ho han anunciat mitjançant sengles piulades a les xarxes socials.

Contràriament, des de l’Ajuntament mantenen la prudència perquè encara no han rebut oficialment la notificació i han desistit de fer qualsevol comunicació, tot criticant la falta de lleialtat institucional cap al consistori i la ciutadania de Montcada.

La licitació i l‘adjudicació final de les obres podria estar enllestida al juny de 2023 i les màquines podrien començar a treballar, si no hi ha imponderables, a partir de l’estiu d’aquest mateix any. Des d’aquest moment, Montcada i Reixac viurà set anys de grans obres que obligaran al desviament de les vies que comportarà molèsties als veïns i en el trànsit, ha avançat l’alcadessa.

És la segona vegada que es liciten les obres, després del primer intent al març passat. Aleshores, el gremi nacional de constructors va interposar un recurs judicial denunciant que el projecte no havia tingut en compte l’encariment de les matèries per la guerra a Ucraïna.

Característiques del projecte

Les obres del soterrament a Montcada s’executaran amb la construcció d’un túnel de 4 km que allotjarà tres vies. El traçat al terme municipal s’iniciarà a l’alçada de Can Sant Joan on la zona de descens s’executarà mitjançant la construcció d’una estructura formada per pantalles de formigó. Posteriorment, un cop el túnel estigui situat sota el Rec Comtal, l’aqüífer existent a la zona, l’execució es realitzarà amb sistemes convencionals d’excavació i a una profunditat de 35 metres.

En l’àmbit pròpiament urbà les obres es faran a cel obert, amb la construcció de pantalles i sota el traçat de les línies ferroviàries actuals. Un cop superat el riu Ripoll i els pilars de l’autopista C-33, les vies tornaran a la superfície. El nou traçat permetrà la circulació de trens a una velocitat màxima de 140Km/h amb rampes del 3%.

Deixa un comentari