La majoria dels alumnes aproven les proves d’accés a la universitat

Lucas Manzano (INS Montserrat Miró), Miguel Puelma (INS La Ferreria), Anna Parra (La Salle) i Emilio Hernández (INS La Ribera) han aconseguit les millors notes dels centres educatius del municipi

D'esquerra a dreta, Lucas Manzano, Anna Parra, Emilio Hernández i Miguel Puelma
El 95% dels estudiants de Montcada i Reixac han superat les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) d’aquest curs, que van tenir lloc del 14 al 16 de juny. Dels 136 estudiants dels diferents instituts de la ciutat que s'hi han presentat, n’han aprovat un total de 129. Aquest any les proves han tornat a la seva durada habitual d’abans de la pandèmia, tres dies, després de dos cursos on s’han repartit en quatre jornades. La resta de canvis implementats amb el nou ‘model Covid’, com la flexibilitat d’opció dels exàmens, s’ha mantingut. Lucas Manzano (INS Montserrat Miró), Miguel Puelma (INS La Ferreria), Anna Parra (La Salle) i Emilio Hernández (INS La Ribera) han aconseguit les millors notes als centres educatius del municipi. Tots coincideixen a destacar l’esforç i la constància que hi ha darrera d’aquests bons resultats.
 
Lucas Manzano (INS Montserrat Miró)
És la millor qualificació de l’INS Montserrat Miró, amb un 9’5 a les PAU i un 13’7 a la nota d’accés a la universitat. “Quan van sortir les notes, no les vaig mirar de seguida, volia esperar a estar tranquil”, explica Lucas, qui després de fer el batxillerat humanístic, vol estudiar Traducció i Interpretació a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). “M’agraden els idiomes perquè els veig com un repte, impliquen un esforç per aprendre’ls, tot i que no tinc clar a què em vull dedicar", ha manifestat. No descarta treballar en la docència o en un organisme internacional. “El batxillerat s’ha de prendre amb calma i és bo reservar temps per a altres activitats”, opina el jove.
 
Anna Parra (La Salle)
Ha obtingut un 9’1 a la fase general i un 13’12 de la mitjana de batxillerat i les assignatures específiques. “Quan van sortir les notes, estava a punt de començar l’entrenament de bàsquet i vaig passar-me tota l’estona amb el neguit”, comenta Anna, qui té clar que vol ser enginyera, però dubta entre Enginyeria Química i el grau en Tecnologies Industrials i Anàlisi Econòmica. “Primer de batxillerat va ser més dur perquè veníem d’un quart d’ESO en pandèmia i havíem perdut l’hàbit d’estudiar”, relata Anna, qui va fer el batxillerat tecnològic. “Amb la flexibilitat d’opció del ‘model Covid’ pots estudiar-te només la meitat del temari i treure un 10 a l’examen, però és essencial escollir bé els temes que et prepares”, conclou Anna.
 
Emilio Hernández (INS La Ribera)
Ha estat la nota més alta de l’INS La Ribera amb un 8 a la fase general i un 9 com a nota d’accés a la universitat. “Em vaig assabentar que havien sortit les notes pel rebombori del grup de WhatsApp de la classe”, explica Emilio, qui té clar que vol dedicar-se professionalment a la comptabilitat, però encara dubta entre fer Direcció d’Empreses a ESADE (Universitat Ramon Llull) o Comptabilitat i Finances a la UAB. El jove, qui va fer el batxillerat tecnològic, també considera que “és important tenir temps d’esbarjo per relaxar-se. A mi m’agrada practicar el voleibol”, comenta. “Per preparar les PAU vaig assistir a totes les classes de repàs que oferia l’institut, van ser molt profitoses”, conclou Emilio.
 
Miguel Puelma (INS La Ferreria)
Ha aconseguit amb un 9’5 la millor qualificació a la fase general de les PAU a l’INS La Ferreria, i un 13’37 entre la mitjana de l’expedient de batxillerat –ha fet el tecnològic–, les específiques i les comunes. “Estic molt content amb els resultats”, assegura el jove, qui vol estudiar Matemàtiques a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). “Són la meva passió. A més, ara tenen més sortides professionals a part de la docència”, argumenta.
Sobre com s’ha preparat la selectivitat, Miguel explica que ha seguit una rutina similar a la de la resta del curs: “Al matí, hi anava a les classes de repàs a l’institut, a la tarda estudiava i els caps de setmana deixava temps per altres activitats”.
 
Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari