Un maquinista alerta per megafonia del perill de travessar les vies a Montcada

Diversos viatgers van gravar el discurs que va fer el conductor i que s’ha fet viral a les xarxes socials

Els trens han trencat la vida de 179 persones al llarg de la història de Montcada i Reixac. Atropellaments que generen por i, alhora, respecte entre la ciutadania i, també, entre els conductors dels trens.

Dimarts un maquinista que circulava per l’R2 a l’alçada de l’estació montcadenca va esclatar en veure com diversos veïns del municipi seguien travessant les vies, molt sovint de forma poc responsable. El conductor es va desfogar a crits utilitzant la megafonia del tren fruit de la desesperació: “Se segueix creuant el pas a nivell amb les barreres baixades, em sembla una falta d’educació i de respecte cap als maquinistes, he tocat el clàxon vuit cops, no podem estar amb aquests infarts constants veient com la gent segueix passant per davant del tren! Què faig, truco a la policia i aturem tot el tren?“, va etzibar.

Se segueix creuant el pas a nivell amb les barreres baixades, em sembla una falta d’educació i de respecte per als maquinistes, he tocat el clàxon vuit cops

Maquinista del tren de l’R2

El conductor del tren, del qual no ha transcendit la seva identitat, va fer un discurs enèrgic durant gairebé un minut, que s’ha fet viral a les xarxes socials: “Demano respecte per les persones mortes. Quatre adolescents van morir fa dues setmanes”, va protestar recordant la tragèdia de Montmeló a la línia R3.

Opinions creuades sobre travessar els passos a nivell amb les barreres baixades

La convivència amb el tren no sempre és fàcil, i fa més que necessari el soterrament de la línia que parteix en dos el centre històric. La Veu ha copsat l’opinió de la ciutadania sobre el perill de conviure amb els dos passos a nivell on passen milers de persones cada dia. “El meu germà va morir atropellat, és necessari soterrar les vies“, demana Teresa Cobos. Hi ha veïns que admeten que creuen el pas a nivell amb les barreres baixades. “El tren no atropella ningú si passes abans que s’apropi el tren”, comenta Carlos Martínez. “Quan la barrera està baixada, els vianants que tenim seny mirem a banda i banda, i sí, si no ve el tren, passem ràpid“, afegeix Mari Carmen Martínez.

Precisament aquest dimarts, el Ministeri de Transports va anunciar l’adjudicació de les obres de l’R2 després de més de 25 anys de lluita i reivindicació a Montcada i Reixac.

Deixa un comentari