‘Demano als socis que tinguin paciència’
El regidor d’Esports, Carles Vilalta, explica el full de ruta previst al complex esportiu del Pla d’en Coll
Com ha anat el primer mes i mig de la nova gestió?
Sobretot, hem fet molta feina burocràtica que no es veu per coordinar les tres empreses que han guanyat els concursos. També estem revisant les normatives del complex amb l’objectiu d’actualitzar-les. Els canvis no es començaran a notar probablement fins d’aquí a uns mesos.
Quins són els principals reptes que té l’Ajuntament?
Volem recuperar el nombre d’usuaris i, per aconseguir-ho, hem de millorar el servei. La gestió d’una instal·lació d’aquesta envergadura és molt complexa, però hem començat a posar fil a l’agulla.
Quines actuacions destacaria en aquests primers dies?
Hem aconseguit que el complex disposi de dues persones fixes de manteniment per poder actuar de manera més ràpida davant de qualsevol incidència i, des del primer dia, hi ha un tècnic a la sala de fitnes per assessorar els usuaris. A més, hem fet un inventari de la maquinària de l’equipament per conèixer el seu estat. Hem d’estudiar si és millor reparar-la o bé instal·lar-ne de nova a través d’una empresa de rènting.
S’ampliarà el programa d’activitats dirigides?
La nostra intenció és oferir noves propostes, tot i que això no serà una realitat fins d’aquí a uns mesos, probablement fins a principi de l’any vinent.
També es faran millores a la zona de les piscines?
Per descomptat. Serà en una segona fase d’actuacions, que ja estan contemplades. Volem netejar la piscina, pintar-la i fer les millores necessàries.
La despesa energètica de Montcada Aqua és molt elevada. Quins plans té el consistori per intentar reduir-la?
Per disposar d’una fotografia real dels costos de subministrament del complex, hauria de passar un any de gestió municipal. El nostre objectiu és transformar l’equipament en un edifici que sigui el més sostenible possible. No serà fàcil, però aquesta serà la línia de treball.
Quin missatge vol traslladar als usuaris?
Estan en el seu dret d’expressar les seves queixes, però els demano que tinguin paciència perquè les millores arribaran, encara que s’aniran veient progressivament. Volem que els usuaris estiguin contents amb un millor servei i una gestió més transparent. Estic a la seva disposició per recollir qualsevol suggeriment sobre la instal·lació.