Bartolo Egea: ‘No podem deixar passar aquesta oportunitat històrica’

La proposta per desdoblar l’R3 utilitzant la calçada de la c-17 direcció nord cosiria el nucli urbà entre el sud i el nord del riu Ripoll

L’alcalde Bartolo Egea i el president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela (PSC), van assegurar que utilitzar la calçada de la C-17 en sentit nord com a futur corredor ferroviari de l’R3 és “la solució que aporta més beneficis” al municipi, cosint els nuclis entre el sud i el nord de la riba del riu Ripoll. “No podem deixar passar aquesta oportunitat històrica“, van coincidir a assenyalar els representants polítics aquest dijous a la casa de la Vila durant la presentació de la proposta que han elaborat la Plataforma en Defensa del Transport Públic (PTP) i l’associació Fem Vallès.

A la presentació de l’estudi va assistir prop duna cinquantena de presones Lluís Maldonado

Al juliol, l’exministra de Mobilitat i Transports, Raquel Sánchez, va anunciar la licitació de l’estudi informatiu per desdoblar la línia R3 entre Bifurcació i Mollet-Sant Rosa, per valor d’1,3 milions d’euros. L’alcalde va fer mostrar el treball conjunt que ha permès iniciar les obres del soterrament de l’R2 com a exemple d’unió i de força a nivell polític, tècnic i ciutadà. “No serà fàcil, però hem de reprendre aquest esperit per debatre i imaginar una solució que estem convençuts que és viable”, va afegir Egea. “No només presentem una acció, sinó que volem passar a l’acció i exigir, amb veu ferma, que es faci realitat”, va exclamar Iruela, tot insistint que “és un projecte clau per tornar a cosir Montcada i Reixac i desfer-nos dels lligams del passat”.

‘No serà fàcil, però hem de reprendre aquest esperit per debatre i imaginar una solució que estem convençuts que és viable’

Bartolo Egea

El president de l’Àrea Territorial també ha volgut deixar clar que “aprofitarem cada mil·límetre del projecte que deixarà l’actual traçat per aportar nous nodes de mobilitat“. Egea ha avançat que el govern municipal portarà a aprovació una moció en suport d’aquest projecte per desdoblar l’R3.

Unitat política

Els dos grups majoritaris a l’oposició, ECP i ERC, van felicitar l’equip redactor de la proposta. Laura Campos i Jordi Sánchez van destacar “la transformació radical de la futura trama urbana, cohesió social i territorial i la millora de la xarxa de Rodalies i del transport públic al Vallès.

Deixa un comentari