Adif treu a concurs la redacció del projecte bàsic i constructiu al seu pas pel municipi

L’equip de govern continuarà fent un seguiment exhaustiu perquè els terminis pactats amb Adif i Foment es compleixin

D'esquerra a dreta, Jordi Sánchez, Laura Campos i Antoni Mollet
Sílvia Alquézar

El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) ha publicat aquest divendres l’anunci pel qual Adif licita el contracte de serveis per a la redacció de l’estudi informatiu i del projecte bàsic i constructiu del soterrament de la línia R2 al seu pas pel municipi. El Ministeri de Foment i Adif han signat un conveni per a la contractació conjunta d’aquests estudis amb l’objectiu d’agilitar els terminis i les despeses. Foment es farà càrrec de la direcció tècnica dels treballs de l’estudi informatiu i Adif s’encarregarà de la dels projectes i la direcció administrativa del contracte. Les empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al 21 de novembre, amb un preu màxim de sortida de 3’5 milions d’euros. Adif farà públic el projecte guanyador del concurs el 5 de desembre, que tindrà un termini màxim de 21 mesos per enllestir els estudis.

 

Avui és un dia molt important per a Montcada, perquè estem una mica més aprop de fer realitat el soterrament”, ha comentat l’alcaldessa, Laura Campos (ICV-EUiA), durant la roda de premsa que ha convocat aquest divendres a l’Ajuntament per valorar la notícia. Campos ha comparegut davant de la premsa juntament amb el president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez (ERC), i el portaveu de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total, Antoni Mollet. Tots tres han destacat que la licitació és una bona notícia, tot i que han coincidit a remarcar que caldrà continuar fent un seguiment exhaustiu perquè els terminis pactats se segueixin complint. “Estem contents, però no baixarem la guàrdia”, ha dit Sánchez.

 

Per la seva banda, Mollet ha insistit en la necessitat de millorar la seguretat als dos passos a nivells de la línia de França per evitar noves víctimes fins que el soterrament sigui una realitat. “Tot això comença a funcionar, però no hem d’oblidar el mentrestant”, ha manifestat el representant de la plataforma ciutadana. En aquest sentit, l’alcaldessa ha explicat que l’Ajuntament ha presentat a Adif un paquet de mesures per reduir la perillositat als passos a nivell com la instal·lació de dobles barreres i l’ampliació de la zona de voreres per a vianants, entre d’altres. “Encara no hem rebut resposta, però no pararem fins que Adif compleixi amb la seva obligació”, ha dit l’edil, qui ha afegit que l’Ajuntament també treballarà perquè es millori la seguretat a totes les línies i estacions de tren del municipi.

 

El soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada compredrà una longitud aproximada de 4 quilòmetres, des de la cruïlla sota l’autopista C-33 i el riu Ripoll fins al barri de Vallbona, a Barcelona, incloent les rampes d’accés i les connexions amb les situacions provisionals. A més, es contempla la construcció d’una nova estació amb l’edifici de viatgers en superfície i les andanes soterrades. La seva ubicació, propera a l’actual, estarà determinada pel traçat final. El soterrament podria constar de tres vies generals, si bé el nombre definitiu haurà de definir-se d’acord amb l’estudi funcional que està redactant el Ministeri de Foment.

 

La comissió de seguiment de les obres es reunirà el pròxim 24 d’octubre a Montcada i comptarà amb l’assistència del president d’Adif, Juan Bravo. També formen part del grup de treball representants del Ministeri de Foment, la Generalitat, els ajuntaments de Montcada i Barcelona, l’agència Barcelona Regional i la PTJST.

Seccions:
Etiquetes:

Deixa un comentari